Return & refund policy
Returns and Refunds
We accept returns of any item(s) up to fourteen (14) days from the delivery date of your order.
Return of goods is not allowed for purchases from Bulgaria, Cyprus, Croatia, Lituania, Lettonia, Liechtenstein, Malta, Switzerland, United Kingdom and Extra European Countries.
The customer must send a declaration to notify the decision to withdraw before the expiry of the withdrawal period and send it to DEL CARLO customers service by email at shopping@delcarlo.it
Once we will have accepted your request, you’ll receive a confirmation on your email address. You will then be able to print the label for the return and deliver it to UPS courier for the free pick up. Once we receive your returned items, and after verification and validation by our Quality Department, we will process your refund within 14 days.
We remind you that you have 14 days time from receiving your parcel to return it.
We will only accept undamaged and unused products. We therefore suggest taking extra care when unwrapping and trying on your item (try shoes on a carpet). Don't get the item dirty and don't remove any labels.
If the product you received should have any defects or if it got damaged during transport you may return it. Please tell us the reasons for which you are returning the item, and if the product presents any defects, attach if possible, a photo in which the problem is evident.
When we have received and verified the product you have returned, we will refund your purchase. You will receive an email to confirm the return and you will receive the refund of the entire amount paid.
The amount will be paid on the same credit card used for the purchase. The number of days can vary depending on the bank.
Refund of purchases made with PayPal will be credited to your corresponding PayPal account.
The address to which you should return your items is:
DEL CARLO srl
Via Pacini 20
55016 - Porcari LU
Italy
Resi e Rimborsi
Accettiamo resi per tutti gli articoli fino a 14 giorni dalla data di spedizione dell’ordine.
Il reso non viene concesso per ordini provenienti dalla Bulgaria, Croazia, Lituania, Lettonia, Svizzera, Liechtenstein, Malta, Cipro, Inghilterra e paesi extra europei.
Il cliente deve mandare una notifica scritta della decisione e dei motivi della restituzione dell’ordine prima della scadenza dei 14 giorni al customer service shopping@delcarlo.it
Accetteremo solo i prodotti integri e non usati. Ti consigliamo quindi di prestare la massima cura sia nello spacchettamento che nella prova dell’articolo (le scarpe provatele su di un tappeto). Non sporcare l‘articolo e non strappate le eventuali etichette.
Se il prodotto ricevuto fosse difettoso o si fosse danneggiato nel trasporto puoi effettuare il reso. Ti preghiamo però di inviarci una breve descrizione del difetto e di allegare, se possibile, alcune foto in cui sia visibile.
Quando avremo ricevuto e verificato il prodotto restituito, ti faremo il rimborso della spesa effettuata. Riceverai una mail di conferma della restituzione avvenuta e dopo pochi giorni riceverai il rimborso dell’ intera cifra pagata.
L’importo sarà rimborsato sulla stessa carta di credito da te utilizzata per l’acquisto. La tempistica può variare a seconda della banca.
Il rimborso per gli acquisti effettuati tramite PayPal sarà accreditato sul conto PayPal corrispondente.
L’indirizzo a cui effettuare i resi è sempre questo:
DEL CARLO srl
Via Pacini 20 - 55016 Porcari (Lucca) Italy